In this passenger seat (Phuket)

Sista kvallen i thailand. Kanns faktiskt ganska fint. Nu vill jag hem till snon och gora snoanglar pa marken. Hoppas bara att det gar, kanske till och med gora en snogubbe. men visst ska det aven bli lite trakigt att lamna varmen och bli blek igen. Men som sagt borta bra men hemma bast. Nu saknar jag mamsen och Jols. Jag har packat vaskan och ar redo for morgondagens flygning! Ar dock inte lika redo for tagresan fran arlanda och kanske till och med bussturen hem fran Orebro. Men kopte ett par jeans igar for sakerhetskull sa kommer nog inte frysa ihjal.
Tankte aven passa pa och ge lite bio tips. For guds skull se aldrig Fair game! Det ar varldens samsta film och inte ens vard att lagga en timme pa hemma i soffan! Den borde ha en varningstriangel pa sig och ligga i soptunnan.
Men Burlesque istallet borde alla ga och se pa bio! Den ar absolut helt underbart, och hur bra sjunger inte christina da! jag vill ju bara se den om och om igen! Absolut vard 110 kr plus popcorn och dricka 80kr pa en bio. Eller 40 kr plus popcorn och dricka 30kr om man nu ser den i thailand.
Men nu ska jag avnjuta sista kvallen med en fin middag och sla pa stort och ta en efterratt. Ska bli ganska fint maste jag erkanna. maste aven tillagga till min lista av imopnerande saker, att jag har kunnat komma pa taylor swift rubriker pa varje inlagg under min resas tid. Inte illa maste jag saga. (och ja, jag ar faktiskt en av dem som tycker att taylor swift ar bra)

Well, count to ten, take it in (Krabi)

Ny världsensation, Petter vann tisdagens pokerkväll och har svävat på rosa moln sen dess. Tur var väl de då han sen blev tvingad av sin rumskamrat att gå ut och supa en onsdag fast han egentligen inte var sugen. Men Petter är nu inte sämre än att han taggar till för sin rumskamrats skull och håller inte tillbaka under kvällens gång. Och till råga på allt skulle han upp och jobba dagen efter, är inte riktigt säker på vilken tid men är ganska säker på att Petter inte kliver ur sängen innan nio. Men denna förfärliga kombo gjorde att Petter togs ned på jorden igen och fick genomlida en dag på jobbet i bakistillstånd, (kan jag tänka mig). Sen får var och en avgöra hur mycket jobb det är att få dyka två dyk och vara på en båt i fint väder en hel dag. Och idag sen tvingas han att gå på en födelsedagsfest med bbq, jag kan inte första hur gud kan lägga en så tung hand på hans lilla axel.

Själv har jag spenderat min dag med att ligga och sola en liten stund innan det blev dåligt väder, sen så bestämde vi oss för att sluta vara förslappade och hitta på något. Så vi körde lite klättring. Måste erkänna att jag blev lite nervös när jag stod där nere och såg exakt hur högt upp jag skulle klättra, men det gick fort över och klättringen gick fint. Lite skavsår och småsår i händerna samt halva fingertopparna bortskavda men det var det definitivt värt! De var faktiskt det roligaste jag gjort på hela resan! Sofia och Oskar tyckte dock inte att det var lika kul, men vad gör det, jag hade den bästa dagen någonsin.

Oh, my my my (Krabi)

Krabi, vi har vart här i två dagar och det har regnat båda två! jag hoppas innerligt på lite fint väder i morgon så att jag får klättra min klättring som jag väntat på hela resan. Vill även ha lite sol så jag kan ge min kropp den sista vitamin innan jag flyger hem till sverige och inte får se solen igen förens i maj. Ska väl inte sticka under stolen med att jag har fyllt på min kropp med skit de dagarna vi varit här på krabi. För sådär efter flera veckor på småoar utan mc donalds, starbucks eller annan skräpmat/gottekedja(om det finns något som heter så) har jag intagit fastmark och ätit på mc donalds en gång, pizza, samt starbucks två gånger. och undrar nu vart alla pengar tagit vägen? Men jag är andå lycklig för jag fick min big mac och frappuchino och en pizza med majs, lök och massa ost på. Träningsångesten orkar jag inte bry mig om förens jag kommer hem.

Nu ska jag strax gå tillbaka till vårt fort (som vem som hellst kan ta sig in i med hjälp av en hammare) och fortsätta läsa den femte boken på två veckor (har jag sagt att min ipod gått sönder) sen kanske jag ska gå upp på stan igen och äta lite flurry (det är inte bra att mc donalds ligger tvärs över gatan) bara för att de har Oreo smak och jag är osäker på om de har de när jag kommer hem. Sen ska jag sova och hoppas på en solig morgondag.

The last time (Phi Phi)

Koh Lipe är avklarat och det var inget speciellt som hände så orkade faktiskt inte blogga. Var även sjuk och mådde därför bara allmänt dåligt, så hade ingen lust med någonting. Men jag fick i alla fall se en manta då vi var iväg och dök en dag. Det var ganska nice, men egentligen gillade jag de där fina lejonfiskarna mer, (men säg inget till Oskar) så egentligen var det ju bra att vi bara såg en manta men en massa lejonfiskar, de är as balla!

Sen tog vi oss till en annan ö, där vi gick till ett vattenfall, dock så var det en stor besvikelse för vad det än var vi kom fram till efter en halvtimmes gång i skogen på vad som kallades en stig borde inte få kallas ett vattenfall. Att jag antaglighen hade feber och att det kändes som att någon hällde ut en vattenflaska genom min näsa hela dagen gjorde inte att jag uppskattade turen speciellt mycket mer. Men på kvällen fick jag i alla fall lägga mig och kolla på en film på poohs bar. Och det var bra fint, reste mig inte på cirka 4timmar och gick bara och åt innan jag sen gick hem och sov!

Men nu har vi vart på Phi Phi i tre nätter. Första dagen var bara piss, fanns typ inga hotell lediga. tog sjukt lång tid att hitta ett hotell och de kostade dessutom 500b var. herregud vad dyrt. när vi sen kom till hotellet var det beläget väldigt fint med egen strand, men de här var ju nice tänkte vi och okej 500b är väl inte hela världen. Men detta byttes ut igen när vi fick se vårt rum. En Bungalow utan badrum, det fanns gemensamma duschar och toaletter i anexet. Okej, fint. Dessutom var det ostädat. De hade visst glömt att de skulle få nya gäster till detta rum. Men men, fick i alla fall en gratis thaibuffe. De satt fint i kistan kan jag lova efter en heldag utan mat på en båt.

Sen har vi inte gjort något speciellt på phi phi. Har legat och badat hela dagarna på long beach, ( har inte gått att göra något eftersom att det är brutalvarmt) festat om kvällarna, (phi phi är ju faktiskt partyön och man får ju ta seden dit man kommer, eller va de heter) Sen idag har vi även gått uppför världens längsta trappor för att komma till Viewpoint. Det var ju fin utsikt i alla fall, sen kan jag ju inte råför att jag svettades så mycket att jag skulle ha behövt ett cyklop för att se något. Nu ska vi nog ta oss lite och dricka, men blir nog mer chill idag med några svenskar som bor bredvid oss på hotellet, de brukar alltid hänga i en ganska nice bar med bra musik och spelet fyra irad då en av dem jobbar där, och vi är inte sämre än att vi gillar stället speciellt eftersom de har fyra i rad!

Sen måste jag även uppdatera ett litet stycke om allas våran Petter. Har lite dålig koll på vad han har för sig just nu eftersom att han i sin tur är ganska dålig på att uppdatera om detta. Men jag antar att han har kollat på minst 10 serieavsnitt sen sist, kanske rent av sitter och spelar gitarr om han nu har fått tag på en. Eller så sitter han på någon restaurang med vänner och käkar god mat och dricker öl. Och kanske ser han fram emot pokerkvällen i morgon om jag minns rätt och den inte har blivit inställd. Jag tror även att han känner en viss känsla av imponering av mig då jag fått se en manta. Vilket i sin tur känns ganska bra för mig.

Now you know (Langkawi)

För det fösta, riktig dåligt med komentarer från de som faktiskt går in och läser vad jag skriver. fy skäms.
Sen till nummer två på dagen agenda.

Har nu lämnat Koh Tao och Petter, men jag antar att han lever vidare med sitt enormt slappa liv som dive master. är lite smått avundsjuk och skulle nog egentligen vilja stanna kvar och dyka hela dagarna och kolla serier och dricka öl (eller kanske inte just öl) om kvällarna. Hur kan livet bli bättre än så. Men nu är det ju så att jag ska vidare på min resa i Thailand och även hinna besöka Krabi och Phi Phi innan vi åker hem. Så Petter får jobba vidare på båten och istället leka med Johan om kvällarna.

Malaysia, ja det var väl bra fint de med. Blev en starbucks direkt vi klev av båten. Därefter en taxi till beachen, kommer dock inte ihåg namnet, men tog typ 30min till en kostnad av 15kr. Det är bra fint med taxi här, börjar tycka att taxi i Sverige är aningen dyrt.

Första natten bodde vi i ett familjerum med en random kille som Oskar började konversera med vid piren, han var inte speciellt rolig och lite äldre så vi dumpade honom och tog in på ett annat ställe nästa natt. har bott där en natt nu och har två nätter kvar innan vi åker tillbaka till Thailand. Har även varit underbart fint väder så dessa två dagar har vi legat och latat oss på stranden. Det är bra fint de måste jag säga, det är vi de tillfällena jag inte längtar hem. Igår kväll var vi till ett shoppingcenter och kollade runt lite, hittade inget fint men dock ett mc donalds och det var dessto bättre. åt världens godaste mc flurry! Den hade oreo kex och kola smak! den måste införas i sverige!

I'm just walking (Koh Tao)

Då har man gjort klart Koh Tao också då. Denna plats ligger nu mig varmt om hjärtat, lite som Koh Samui faktiskt. Har dykt, badat och solat i 8 dagar och om kvällarna har vi hängt med några sköna dykgrabbar. Har varit en bra fin avslutning på den första delen av resan runt i thailand. Vi får även med oss oskar till malaysia som en bonus, han skulle inte träffa sin resekompis förens om en vecka, så då hänkar han till langkawi. Där tror vi faktiskt att vi ska försöka hinna med ett dyk innan vi åker tillbaka till Thailands västkust.

Idag åkte vi iväg till Koh Nang Yuan Island och solade och badade hela dagen, det var stekande sol och brutalt varmt. Blev till och med lite röd i knävecken. Men det var bra fint med så högklassigt väder. Träffade även tre svenska tjejer som var väldigt trevliga och som vi hoppas kunna möta upp och träffa på phi phi.

Nu ska vi snart käka med grabbarna från koh tao innan vi tar nattbåten vidare till suratthani. Hoppas bara att det inte är så stora vågor inatt så att man kan få lite sömn

Every little piece love (Koh Tao)

Vi drack champange med en snubbe för några dagar sedan, och han sa att det påminde honom om nyårsafton. hahaha

Dykcert avklarat och de tre första dyken på advancekursen. Det tredje dyket var ett nattdyk, det var hur coolt som helst. Det var kolsvart, högkonja och lite småläskigt. Men den mest överraskande händelsen var när jag nästan blev uppäten av en 4 meter lång barracuda! Helt sjukt, dock så hann jag undan i sista stund och en stackars fisk blev offret istället!

Under dagen var det inte några speciella dyk. Lärde mig att navigera och bouyancy control. Mellan de två första dyken lekte jag med Sai eller även kallad samurai Sai efter idag. Vi gjorde volter och hoppade från båtens tak! jag fixade även en bakåtvolt från båten, i alla fall om man räknar en halvbakåtvolt med skruv.  Kan ha varit det roligaste under den första dykturen.

Sitting there by the water (Koh Tao)

Da har vi landat pa koh Tao. Hittat ett dykstalle som inkluderar rum i fyra natter, bra fint! sa nu ska vi stoppa nasorna i en och spendera dagarna med att lasa och dyka. Kan bli fint! Det gor ju inte saken samre att varldens snyggaste spanior jobbar pa stallet! ska forsoka fixa en bild till alla andra sa att ni ocksa kan fa njuta lite.

Men hinner inte skriva sa mycket eftersom att vi tydligen hittade varldens dyraste internet aven fast de se 1b/h nar jag fragade. antar att det kostar 2 istallet.

This is a small town (Koh Samui)

Idag ar jag lycklig! antligen nagon som komenterar! Bra det sa att jag kan vara glad over nagot, for idag har det varit halvtaskigt vader och nar vi skulle boka baten till koh tao i morgon sa var den full! sa maste stanna har yttligare en dag! lite langtrakigt, hoppas att det blir finare vader i morgon i alla fall sa att vi kan sola hela dagen och sen komma ivag till koh tao pa tisdag istallet och forhoppningsvis dyka om fia ar taggad, for jag ar taggad till tusen!

Stay beautiful (Koh Samui)

Nyår firades med livemusik, fyrverkerier och självklart massa dans!

Vi började våran kväll med en middag och lite dricka på mamboclub. Livemusik god mat och gott dricka gjorde en bra start på våran kväll! Framåt tolv så gick vi ner till stranden för att kolla in alla fyrverkerier. Och det var bland det häftigaste jag sett, är inte direkt som valborg i nora. Det var så enormt mycket raketer som täckte himlen efter hela stranden. Alla strandbarer och hotell firade av dessa raketer så det var så enormt många! Det höll även på i en oändlighet, trodde hela tiden att nu måste det vara slut på raketer men nej, då kom det många många fler.  När det började lugna ner sig och raketerna hade tagit slut så gick vi upp till mambo igen, drack lite mer och sen gick vi till mango och dansade gärnet! Dock så känns det ju som att man ska dö av svett efter en timme, det är brutalvarmt. Så efter en stund gick vi tillbaka till mambo (måste jag ens säga att det är vårt favoritställe) Där blev vi kvar till halv sex innan vi drog oss hemåt för lite sömn. En helt lyckad kväll med trevliga människor och härlig musik, allt som saknades var Martina och Lisa! Men det får vi ta igen nästa år, då blir det firande tillsammans hoppas jag!