Jag börjar från början

Skapligt dålig på att lägga upp på denna blogg, men det har varit lite av en kaos vecka. Tänk dig att kastas in i ett hus där du inte vet vart någonting finns sen få en lista på saker du ska göra under veckan. Saker som ska tilläggas är utöver att leka med en treåring hela dagen. Så du ska alltså underhålla och passa ett barn samtidigt som du ska hinna göra rent matbords stolen, alla remmar ska skrubbas och desinfekteras (jag tror att de har en förkärlek för desinfektionsmedel här) du ska dammsuga mattan i vardagsrummet, plocka undan disken, packa inför helgensresa (tre dagar borta, och nej jag har aldrig packat till ett barn förut, vad sjutton har en treåring med sig när han är borta tre dagar) du ska byta lakan i sängen, tvätta kläder och så måste man ju städa ur bilen (men barnet får inte vara ute på uppfarten, det ligger ju för nära vägen) För det första så är det så sjukt många saker att göra, och hur ska man hinna det när jag inte ens har en minut ledigt då de plötsligt bestämde att ta bort ungens middagslur när jag kom och att han springer runt som en galning så man kan inte lämna han mer än två sekunder för då har man ännu mer att ta hand om istället. Sen hur ska man kunna dammsuga när man inte vet vart dammsugaren finns, eller kunna skrubba stolen när man inte vet vart medlet finns, eller byta lakan när ingen har visat vart allt finns i huset. Vad jag önskar just nu att de hade haft en au pair innan som hade stannat en vecka och visat mig allt. Men leta i alla skåp i ett helt främmande hus funkar ju ganska bra det med, hittade till och med dammsugaren idag, i garaget konstigt nog. Hittade även en frys därute med lite glass i, så det tänkte jag kanske smaska lite på nu när jag strax ska sätta mig och kolla på en film.

Kommentarer
Postat av: Edit

Åh,jag fick höra att du bloggar och jag blev så glad. Nu kommer du få en efterhängsen läsare så jag vill ha regelbundna uppdateringar ;] Hoppas allt är bra med dig och att du kommer få det GULD där borta :) Pusss!

2011-07-23 @ 01:03:50

Mamma, det är här under du ska skriva:

Här skriver du "Mamma":
TRYCK HÄR!!

E-postadress: (Onödigt, skit i detta)

URL/Bloggadress (Mamma, det har du inte. Gå bara vidare.

Och det är här du plitar ner dina ord.

Trackback
RSS 2.0