It's just wrong enough to make it feel right


Vill bara känna sanden mellan tårna och kunna ligga på stranden och sola hela dagarna med musik i öronen eller en bra bok! Gud vad jag saknar det.


Efter en vecka i ordentligt snöväder är jag redan trött på detta och längtar till varmare bräddgrader. Ett ställe där man slipper sätta på sig världens tjockaste jacka och både mössa och stora vantar för att inte frysa ihjäl. Jag vill gå i shorts och linne, det är då jag trivs som bäst! Som jag längtar tills mars då jag än en gång får ligga i solen och bara slappa! Att man dessutom inte har något jobb gör ju inte saken bättre eftersom man bara är hemma hela tiden och blir understimulerad! Har dessutom då känt mig tvungen till att hjälpa till hemma. Vilket har resulterat i att jag sopat av trappen varje dag, samt skottat hela infarten och framsidan de två gånger det kom kollosalt mycket snö förra veckan. Egentligen var det ju ganska skönt och faktiskt göra något men hade ju hellre hittat ett jobb om jag säger så. Men nu ska jag övervaka en kladdkaka som jols och fanny höll på och bakade när jag kom hem. Måste se till så att det inte glömmer kakan i ugnen och eldar upp huset. (Och ja jag trodde aldrig heller att den dagen skulle komma då det faktiskt är jag som tar ansvar och övervakar istället för att vara den som behöver övervakning för att inte elda ner huset.)

Kommentarer

Mamma, det är här under du ska skriva:

Här skriver du "Mamma":
TRYCK HÄR!!

E-postadress: (Onödigt, skit i detta)

URL/Bloggadress (Mamma, det har du inte. Gå bara vidare.

Och det är här du plitar ner dina ord.

Trackback
RSS 2.0