I can't believe it

Så eftermiddagen bjöd på Poliser utanför huset. Tydligen har grannen trampat någonstans där han tydligen inte skulle vara enligt lagen! För nu står det med polisbilar utanför hans hus och vi hade turen att ha hans bakgård mot vår så vi har polisen utanför oss med, de vill ju liksom inte att han ska springa ut bakvägen. De har nu campat i vår bakgård från halv sex tills nu 11.45. Jag har hunnit med en bio och lite mat däremellan.
.
Så när jag åkte bestod det av bara en polisbil utanför mitt hus och en tomte i trädgården och ljudet av en man som ropade. "San Ramon PD, Come out of the house with your hands on your head, you will not me harmed." och en massa "we just wanna talk to you, we are not going away until you come out"
När jag kom tillbaka har det kommit en till polisbil till oss, ett helt SWAT team på framsidan och massa poliser. SWAT hänger i vår bakgård för att killen inte ska smita ut bakvägen. (måste även tillägga att det är stora vapen och ett med värsta siktet i vår trädgård, jag antar att han är en prickskytt den ena) och vi har fått instruktioner om att hålla oss inomhus och ha nedsläckt! (kom just på att jag inte ens har nedsläckt, bäst att släcka)
.
Nu för någon timme sen har snubbens mamma i alla fall gått ut ur huset för att prata och nu har de istället stått och ropat "Your mom can't come it to the house until you have comed out and talked with us" "please come out of the house or pick up the phone" (jag tror de börjar bli less på att vänta, du skulle höra polisens röst när han pratar, haha) Och jag har rätt därför att för tre minuter sen kom en polisman och sa till mig att jag var tvungen att stänga fönstrena för de skulle kasta in tårgas så att han kommer ut!
.
Vem behöver cops när man har grannar. Fattar inte varför han inte bara går ut eller tar telefonen! Vad tror han liksom? Pucko. Men det kanske blir så när man går på droger. Han ska tydligen ha blivit arresterad förra året för vapeninnehav av typ den millitära typen, inte en älgstudsare. Droginnehav och någon form av olaga hot.
.
Och nu tio minuter senare igen, (det tar lång tid att skriva detta när man måste kolla läget varje gång de skriker) Så har han i alla fall kommit ut. Men tro inte att han kom ut och tänkte göra vad polisen sa nej nej, han skulle försöka springa! Så massa skrik om "get on the ground och don't move" Och efter lite tumult och smällar så sitter han i polisbilen i alla fall och jag kan sätta igång musiken igen och njuta av att inte jobba i morgonbitti.

Kommentarer

Mamma, det är här under du ska skriva:

Här skriver du "Mamma":
TRYCK HÄR!!

E-postadress: (Onödigt, skit i detta)

URL/Bloggadress (Mamma, det har du inte. Gå bara vidare.

Och det är här du plitar ner dina ord.

Trackback
RSS 2.0