Lång Helg

Långhelg nu då! Har redan varit två dagar av denna långa helg. Igår så regnade det ute här i Nora, men det skrämde inte mig och mor som var ute i skogen och kapade och klyvde ved hela dagen! Vi fraktade även hem denna stora vedhög som det faktiskt blev! Två hela stora fulla kärror lastade jag av! Mamma och morbror hjälpte också till, men jag må säga att det var nog ändå jag som drog de tyngsta lastet då de andra två turades om att lasta av. Men det var bra träning faktiskt. Har lite träningsverk idag i min kropp av allt dessa dragande på stora trädstockar! Tyvärr kommer ingen bild, vilket var väldigt synd då alla förmodligen skulle få sig ett gott skratt av hur jag såg ut med regnkläder och helsmutsig av all bark och lera som jag fick på mig i skogen.

Idag istället så åkte jag och far in till Örebro när det regnade. Vi har kollat på kök till farsgubben då han håller på och bygger ett nytt kök! Tyvärr så var jag inte till någon direkt hjälp då jag tyckte att de två kök som han skulle välja mellan var lika fina. Men vi fixade i allafall lite snickerispackel och lite provfärger till jolins rum. Sen hann vi även med en tur på ikea där jag köpte lite galgar, en tvättkorg och lite ljus. Ett besök på elgignten där jag fick ett högtalarsystem som jag kan koppla min ipod till av far min :) Tack pappa! Så nu kan jag spela lite musik igen. Sen inhandlade jag även en extern hård disk, en rakhyvel samt en ny fin tandborste :)

Väl hemma igen så blev det en god middag bestående av Lax och potatis ! Så denna dag har varit bara bra! Nu ska jag mysa ner mig i soffan med mamma och äta lite ostbågar!

Out

Kommentarer

Mamma, det är här under du ska skriva:

Här skriver du "Mamma":
TRYCK HÄR!!

E-postadress: (Onödigt, skit i detta)

URL/Bloggadress (Mamma, det har du inte. Gå bara vidare.

Och det är här du plitar ner dina ord.

Trackback
RSS 2.0