I hope you think of me (Koh Samui)

Då var julen över i år igen. Ingen utgång på juldagen heller. Fia mår fortfarande dåligt sen gårdagen. Så det bli en lugn kväll med mys i vårt lilla lilla hotelrum. (om inte ödlorna har tagit över där inne)

Idag har vi även varit på djungelsafari med elefant trekking, vattenfall, någon extremt fin "garden" och någon big budda staty. Helt okej måste jag säga och det gjorde ju inte saken sämre att vi fick sitta på jeepens tak istället för på flaket i vår bil. Nice var det. (förutom när man fick någon kvist i huvudet som det var omöjligt att ducka för) Hade även världens gulligaste "driver" Det roliga var att efter att jag stått och babblat massa onödigt skit till honom i tre minuter bara för att få tiden att gå, säger killen på jättetaskig engelska. " Sorry, I don't speak english, I just learn what to say when I drive" De hade ju vart kul om han hade kläckt ur sig de när jag började prata med killen. Men han var allt för söt ändå, en stor favorit hos mig, för resten av dagen så gick han bara och log världens största leende direkt han såg mig. haha, vilken underbar typ. Det bästa med dessa utflykter är människorna, och då menar jag inte de som också är med på själva utflykten som passagerare utan de som är guider, de är bra underbara! Idag hade de även en kille som gick runt och filmade allt som vi gjorde under dagen så att man sen skulle kunna få köpa ett videoband av sin dag. Han var också så enormt gullig i sättet, och han kunde till och med engelska. Och där han stog uthängandes ur passagerarsidan med huvudet uppe hos oss på taket, berättade han saker om allt vi åkte förbi. Fick reda på att de kallade ett par träd för "happy tree" för att de användes bland annat för att tillverka kondomer. Trodde först att vi hade hört fel men det visade sig sen att vi mycket riktigt hade hört rätt.

Imorgon blir den en ny båttur över till Koh Phangang. Hoppas att det är fint väder bara så att det inte är så mycket vågor! Hoppas även på ett bättre internet så att jag kan lägga upp lite mer bilder.


Kommentarer

Mamma, det är här under du ska skriva:

Här skriver du "Mamma":
TRYCK HÄR!!

E-postadress: (Onödigt, skit i detta)

URL/Bloggadress (Mamma, det har du inte. Gå bara vidare.

Och det är här du plitar ner dina ord.

Trackback
RSS 2.0