Now my mind keeps me upp all night

Så här fyra månader senare när allt känns okej igen. En liten del av den där sköna känslan i magen är tillbaka och skuffar undan den stora klumpen bit för bit, klumpen som brukade ta upp allt utrymme i min kropp. Klumpen som kändes som ett svart hål. För fyra månader sa jag stopp, jag kunde inte plåga mig själv längre, jag kunde inte längre låta det svarta hålet bosätta sig i min kropp och styra mitt liv. Jag ville känna att jag hade kontroll själv, över mig själv och över mina känslor. Inte längre styras av en annan person i alla handlingar. Inte längre styras känslomässigt utav dig.
Jag vet att du inte förstod vad du gjorde, det var inte din mening. Det är bara så du är, manipulerande, egoistisk och en aning kränkande. Vet inte om du menade något illa med allt du gjorde eftersom du sa att du älskade mig under tiden. Men om jag ska ransaka mig själv och mina känslor så tror jag inte att någon har gjort mig så illa som just du. Den person som jag älskade mest. Under flera år stod jag vid din sida och stöttade dig i allt. Levde mitt liv efter ditt. Ingenting i mitt liv var mitt, inget jag gjorde var för min skull.
.
Alla säger att man alltid lär sig något av sina misstag, man får ut något bra av allt man går igenom. Och jag vet att jag inte alltid var fylld av det svarta hålet och känslan av att alltid vara på gränsen av att brista. Och jag vet  att jag var glad ibland, men jag kommer inte ihåg när jag hade den känslan med dig sist. Det var alltid med vänner jag mådde lite bättre och verkligen kunde skratta glatt och glömma den tunga känslan i magen.
.
De senaste dagarna har jag tänkt mycket om kvällarna. Jag har försökt listat ut vad jag vunnit av den tid jag var med dig.  Jag har träffat många fina människor, framför allt i Falun som jag hade jätte trevligt med! Men som människa vet jag inte vad jag ska säga. Jag känner mest att jag har förändrats till det sämre. Och nu får jag kämpa hårt för att få tillbaka mitt gamla jag bit för bit.
.
Och nu fyra månader senare känner jag att jag faktiskt fått tillbaka mycket av mig själv. Självklart är jag inte samma person längre som jag var för fem år sen innan jag träffade dig, eller för tre år sen då jag hade förändrats till någon helt annan. Men jag är glad och skrattar och känner att livet är något som är kul att leva. Jag behöver inte längre kämpa för att se glad ut när jag går utanför huset, varje leende är inte en kamp emot varje muskel i anisktet och jag pratar på för att jag tycker det är trevlig och vill prata och inte för att jag måste bara för att inte verka osocial. Jag gillar att gå ut och träffa andra människor och gör saker för min skull och inte för någon annans. Jag lever mitt liv för mig.
.
Jag älskar min underbara mamma för att hon har tagit så bra hand om mig när jag varit ledsen, uppmuntrat mig när jag kännt mig värdelös och ful. Fått mig att förstå att jag inte är "fet", till en viss del. Och att jag borde tycka om mig själv för den jag är.
.
Jag älskar min Kusin för att hon blev så glad och öppnade sina armar för mig när jag flyttade hem. Det gjorde att jag kunde känna lite lycka i all bedrövelse som jag kände just då. Hon tog med mig och tittade på fotboll, hängde hemma hos henne och bara umgicks, vilket gjorde att jag slapp vara ensam. Hon tog med mig på utgång med sina vänner. Jag säger bara tack, du är underbar!
.
Sen träffade jag ett gäng härliga tjejer som fick mig att skratta, ta bilder och njuta av livet efter mina egna villkor. Dessa underbara brudar älskar jag av hela mitt hjärta idag. De har gjort min sommar till den bästa sommaren. Genom utgångar, grillkvällar, midsommarfirande, middagar, fikastunder, shoppingturer, lata dagar i solen, fotbollsmatcher, mingolf, roadtripp och bara spontant umgänge. Jag tror nog att jag har gjort det mesta med denna fantastiska grupp av vänner.
.
Och allt detta kom jag att tänka på bara för att jag hörde en låt häromdagen. En låt som jag älskar för den är precis som jag upplevde mitt förhållande med dig. Och jag känner att jag verkligen skulle ha varit otrogen mot dig, för jag vet att de skulle ha sårat dig mest, då jag vet att du faktiskt ville ha mig mest av allt trots att du behandlade mig som om jag inte var värd något. Det är bara sån du är, och det är omöjligt att förändra, det har jag äntligen insätt.
.
.
No one can tell me,
That you we're right for me
You coulda told me, to run a lap around the world
All that time I was hypnotized
While you *moan* behind my back

I should have cheated on you 
I was everything you wanted and more
I should have cheated on you
Nobody told me I was dating a whore
.


Kommentarer
Postat av: Cathrine

Vad skönt att höra att du börjar må bättre! Jag tror att du har lärt dig mycket av allt som varit, mer än du kanske vet. All skit som händer gör en starkare. Du är en mycket fin tjej!! Var stolt över dig själv och inse hur fin du är, på alla sätt och vis! Hoppas du kommer till Falun snart och hälsar på! Många Kramar!! /Cathrine

2010-09-01 @ 21:19:54
URL: http://cathrinekattens.blogg.se/
Postat av: Evylyn, skolfotopoolarn ;)

Jag blir både glad och ledsen när jag läser.. Att du mått och mår så dåligt gör att jag kokar inombords, vad är det för jävla människa som gör sånt?! Men jag ler när läser att du tar dig ur det, att du lever ditt liv, för dig. Jag saknar dig Elin, när jag kommer hem så ska vi kolla på film så mycket så folk tror att vi är lesbiska, AHHAHAHAHAHAH <3 PUSSSSS och mycket vänskap, du är värd guld!!

2010-09-02 @ 05:00:46
URL: http://evylynpettersson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Bästa Elin! Jag är glad att du är här och inte där fortfarande. Nu ska vi blicka framåt mot andra saker, roliga saker som kommer göra oss så jäkla lyckliga.



Love you!

2010-09-02 @ 06:34:19
Postat av: Marty

Du är bäst Elon, kom ihåg det för tusan och låt ingen trycka ner dig igen. Nu är det vi som ska leva livets liv tillsammans. Jag ska ha en fotovägg av alla våra bravader någon dag <3



Angående kommentaren på min blogg TACK gullunge och jag ska börja träna på att springa 45 minuter (OH MY GOD) på löpbandet. Du är ju galen.

PUSS!

2010-09-02 @ 22:13:15
URL: http://martinadanielsson.blogg.se/

Mamma, det är här under du ska skriva:

Här skriver du "Mamma":
TRYCK HÄR!!

E-postadress: (Onödigt, skit i detta)

URL/Bloggadress (Mamma, det har du inte. Gå bara vidare.

Och det är här du plitar ner dina ord.

Trackback
RSS 2.0